به ارزیابی مدیریت دانش با بهره گرفتن از کارت امتیازی متوازن و معرفی عوامل کلیدی موفقیت در هر یک از جنبهها پرداختهاند سپس از آنها برای ارائه مدلی جهت ارزیابی مدیریت دانش در” سیستم مکانیزه آموزش دانشگاه علم و صنعت” استفاده کردند..مطابق با این مدل، تأمین منابع مالی جهت جذب متخصصین فناوری، افزایش دانش فنی کارکنان و توسعه زیر ساخت ها زمینه ساختار جذب متخصصین، حفظ، آموزش و انگیزش کارکنان میباشد و این فاکتورها منجر به بهبود مستمر فرایندها و شناسایی موانع موفقیت خواهد شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ارزیابی مدیریت دانش
۱۳۸۹
ساعی و همکاران
۱۵
با مرور بر ادبیات مربوط به مدیریت دانش و کارت امتیازی متوازن چارچوبی را برای ارزیابی مدیریت دانش یک سازمان ارائه داد.در این چارچوب با توجه به چهار چشمانداز کارت امتیازی متوازن و اهداف مربوط به آنها ،شاخص هایی را برای ارزیابی مدیریت دانش در هر چشم انداز در نظر گرفته شد.
ارزیابی
اثر بخشی مدیریت دانش
۱۳۸۹
اسلامی
۱۶
از مدل ارزیابی اثر بخشی مدیریت دانش ون (۲۰۰۹) با بهره گرفتن از گروه های کانون، فرایند سلسله مراتبی و پرسشنامه به ارزیابی و رتبه بندی اثر بخشی مدیریت دانش در شرکتهای کوچک و متوسط مجموعه صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی استان فارس پرداختهاند. نتایج آزمون،مهمترین مؤلفههای تأثیرگذار بر اثربخشی مدیریت دانش را اولویت بندی نموده و رتبه بندی شرکتهای مورد مطالعه را از نظر نمره اثربخشی مدیریت دانش در چهار سطح نشان می دهند.
ارزیابی و رتبه بندی اثر بخشی مدیریت دانش در شرکتهای کوچک و متوسط
۱۳۸۸
میرفخرالدینی و همکاران
۱۷
برای ارزیابی عملکرد مدیریت سیستم دانش در شرکتهای نرم افزاری ایران از شاخص عملکرد مدیریت دانش که توسط لی و همکاران (۲۰۰۵) انجام شده، استفاده کرده است. تجزیهوتحلیل اطلاعات در این پژوهش با بکارگیری شاخص عملکرد مدیریت دانش، تحلیل عاملی،آزمون میانگین در مقایسه با عدد ثابت، تحلیل واریانس یک طرفه انجام شد. نتایج بدست آمده از ۱۸ شرکت، شاخص عملکرد مدیریت دانش آنها برابر با ۰.۵ نشان میدهد که با حد وسط شاخص ارزیابی یکسان است.
سنجش عملکرد سیستم مدیریت دانش
۱۳۸۷
لطیفی و موسوی
۱۸
با معرفی اکثر روشهای موجود در اندازه گیری سرمایه های معنوی و دانش سازمانی، به بررسی برخی از روشها و شناسایی سه رویکرد و طبقه بندی مدلها پرداخته است.همچنین ملاکهایی را نیز برای مقایسه مدلها استخراج کردند که پس از انجام تحلیلهای آماری و همچنین آنالیز امتیازات به دست آمده ، سه رویکرد شناسایی شده را تایید کرده است.
بررسی، طبقه بندی و مقایسه مدلهای اندازه گیری دانش
۱۳۸۶
خدیور و همکاران
۱۹
در بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش ابتدا با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تأییدی شاخص های فرایندهای مدیریت دانش را مورد بررسی قرار دادند، سپس به اندازه گیری فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه نوناکا و اثربخشی آن در دانشگاه-های رفسنجان پرداختند. نتایج تحقیق نشان داد که در دانشگاه های سطح شهر رفسنجان، از بین فرآیندهای مدیریت دانش، عاملهای برونیسازی ،درونیسازی و اجتماعیسازی برای خلق دانش مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین فرآیندهای درورنیسازی،برونیسازی و ترکیب بر اثربخشی مدیریت دانش در این دانشگاهها تأثیر دارد.
بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش
۱۳۸۴
خوشسیما و همکاران
۲۰
بر مبنای بررسی تعدادی از آخرین تحقیقات مرتبط با ارزیابی مدیریت دانش، مدلی در زمینه نحوه ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش از طریق تعریف شاخصهای عملکرد(کیفیت سیستم مدیریت دانش، فرایندهای مدیریت دانش،رضایتکاربرازKMS، اثربخشیKMS و عملکرد شرکت) و تبیین ارتباط متقابل ما بین آنها ارائه شد.
ارائه چارچوبی برای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش
۱۳۸۴
صمیمی و آقایی
۲۱