8128/3
5
2
382
شخصيت
60297/0
9332/3
5
2
382
وفاداري
59463/0
8353/3
5
2
382
سازگاري با خود
5-3)میانگین سئوال های متغیرهای تحقیق
با توجه به اینکه میانگین سوالهای متغیرهای تحقیق بالاتر از میانگین مورد انتظار (3) بوده است نشان میدهد که این توصیف با توصیف متغیرها به صورت کلی همخوانی دارد .
5-4) نتایج آمار استنباطی
الف)نتایج آمار استنباطی نشان میدهد در خصوص آزمون فرضیه اصلی تحقیق نشان میدهد که :
1.شخصیت برند بر وفاداری فروشگاه تاثیر دارد.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر شخصیت فروشنده و وفاداری فروشگاه برابر با 09/2 بوده و از آنجا که خارج از بازه (96/1& 96/1-) است. لذا تاثیر شخصیت فروشنده بر وفاداری به فروشگاه معنی دار است. و میزان این تاثیر با توجه به نتایج بدست آمده برابر با 26/0 است. یافته ها با نتایج حاصل از مطالعات داس (2013)، کیم و همکاران[62] (2011)، آنیسیموا[63] (2007)، مؤتمنی و همکاران (1389)، عزیزی و همکاران (1391)، فارسیانی و سعیدی (1393)، مطابقت دارد.
2.سازگاری با خود بر وفاداری فروشگاه تاثیر دارد.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر سازگاری با خود و وفاداری فروشگاه برابر با 15/4 بوده و از آنجا که خارج از بازه (96/1& 96/1-) است. لذا تاثیر سازگاری با خود بر وفاداری به فروشگاه معنی دار است. و میزان این تاثیر با توجه به نتایج بدست آمده برابر با 58/0 است. یافته ها با نتایج حاصل از مطالعات داس (2013)، کریسمان و همکاران[64] (2006)، مطابقت دارد.
در ادامه به بررسی نقش جنسیت به عنوان تعدیلگر در مدل پرداخته می شود که به صورت مجزا برای زنان و مردان بررسی شده است:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
3.جنسیت تاثیر شخصیت برند بر وفاداری فروشگاه را تعدیل می کند.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر شخصیت فروشنده و وفاداری فروشگاه با توجه به متغیر تعدیلگر جنسیت برای گروه مردان برابر با 10/2 بوده و برای گروه زنان برابر با 08/3 بوده از آنجا که خارج از بازه (96/1& 96/1-) است. لذا تاثیر شخصیت فروشنده بر وفاداری فروشگاه با توجه به متغیر تعدیل گر جنسیت معنی دار است. یافته ها با نتایج حاصل از مطالعات داس (2013) مطابقت دارد.
4.جنسیت تاثیر سازگاری با خود بر وفاداری فروشگاه را تعدیل می کند.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر سازگاری با خود بر وفاداری فروشگاه با توجه به متغیر تعدیلگر جنسیت برای گروه مردان برابر با 99/2 بوده و برای گروه زنان برابر با 24/2
بوده از آنجا که خارج از بازه (96/1& 96/1-) است. لذا تاثیر سازگاری با خود بر وفاداری فروشگاه با توجه به متغیر تعدیل گر جنسیت معنی دار است. . یافته ها با نتایج حاصل از مطالعات داس (2013) مطابقت دارد.
جدول 5 - 2) نتایج آزمون مدل به تفکیک زن و مرد
فرضیه
زنان
مردان
میزان تاثیر