- تهیه ابتدایی پرسشنامه بر اساس مطالعه ادبیات و مصاحبه ابتدایی با خبرگان و مدیران
- ارائه پرسشنامه به اساتید آشنا با موضوع و اعمال نظرات ایشان
- توزیع نسخههایی از پرسشنامه اصلاح شده بین کارشناسان و خبرگان و مدیران و دریافت نظرات و پیشنهادات ایشان
- تعدیل پرسشنامه بر اساس نتایج مرحله سوم
-تایید پرسشنامه تعدیل شده توسط اساتید راهنما و مشاور.
۳-۷- پایایی
پایایی[۵۸]با این امر سر و کار دارد که ابزار اندازهگیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد. به عبارت دیگر، همبستگی میان یک مجموعه از نمرات و مجموعه دیگری از نمرات در یک آزمون معادل که به صورت مستقل بر یک گروه آزمودنی به دست آمده است، چقدر است. به بیان دیگر اگر ابزار اندازهگیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار به یک گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشد. برای اندازهگیری پایایی شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده میکنیم. دامنه ضریب پایایی از صفر تا ۱+ است. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است. پایایی کامل واقعاً به ندرت دیده میشود و در صورت مشاهده قبل از هر چیز باید به نتایج شک کرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
برای محاسبه ضریب پایایی ابزار اندازهگیری، شیوههای مختلفی به کار برده میشود. از جمله:
اجرای دوباره آزمون یا روش بازآزمایی[۵۹]
روش موازی یا روش آزمونهای همتا[۶۰]
روش تصنیف یا دونیمه کردن آزمون[۶۱]
روش کودر _ ریچاردسون[۶۲]
روش آلفای کرونباخ[۶۳]
نرم افزار spss یکی از نرم افزارهای متداول برای تعیین پایایی با یکی از روشهای فوق ( و معمولا روش آلفای کرونباخ) میباشد(هومن،۱۳۷۴). مشهورترین ضریب اعتبار از طریق یکبار اجرای آزمون توسط کرونباخ ارائه شده است که به ضریب آلفای کرونباخ معروف است. برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازهگیری از جمله پرسشنامه به کار میرود. در این ابزار پاسخ هر سئوال میتواند مقادیر عددی مختلف را اختیار کند. در تحقیق حاضر چون از تکنیک تصمیم گیری چند معیاره فازی بر مبنای مقایسات زوجی استفاده شده است احتیاجی به محاسبه روش های آماری برای تحلیل پایایی پرسشنامه ندارد.با عنایت به این که شاخص های مادر مقایسات زوجی توسط خبرگان و کارشناسان تایید گردیده است و می توان گفت صحت و اعتبار پرسشنامه (مقایسات زوجی )کاملا اثبات شده است.
۳-۸روش تجزیه و تحلیل داده ها:
جهت تجزیه م تحلیل داده های بدست آمده از پرسشنامه مقایسات زوجی از روش چانگ استفاده شد و جهت تجزیه و تحلیل عوارض و راهکارها از روش ماتریس خانه کیفیت استفاده شد.
فصل ۴
تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها
۴-۱- مقدمه
در این فصل ابتدا چشم انداز و ماموریت و راهبرد ها و اهداف بانک پاسارگادبطور کلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته سپس شاخص ها برای ارزیابی و بررسی بانک پاسارگاد مشخص گشته و با کمک خبرگان در زمینه بانکداری و با بهره گرفتن از پرسشنامه مقایسات زوجی و روش AHPفازی به تعیین وزن هریک از شاخص هاپرداخته شد.
اساس و مبنای تصمیم گیری مدیران و سازمان ها در سطوح خرد و کلان ،اطلاعاتی است که غالبا با بهره گرفتن از تجزیه و تحلیل داده ها در اختیار سیاستگذاران قرار می گیرد.در این فصل ابتدا به تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده به وسیله پرسشنامه مقایسات زوجی میپردازیم و وزن هریک از معیار ها را محاسبه می کنیم.سپس به محاسبات فرایند عارضه یابی میپردازیم و با مشخص شدن عارضه های عملکردی بانک پاسارگاد ،راهکار هایی جهت رفع این عوارض با بهره گرفتن از QFDارائه می شود.در پژوهش حاضر از تکنیک تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی فازی FAHPاستفاده شده است.برای محاسبه تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی فازی روش های متفاوتی وجود دارد که در این تحقیق برای محاسبه اوزان شاخص های هریک از مناظر BSCاز روش چانگ استفاده شده است.
۴-۲- چشم انداز و اهداف بانک پاسار گاد
چشم انداز بانک پاسارگاد در برنامه کسب و کار به صورت زیر تعریف شده است:
“بانک پاسار گاد بر آن است تا با تکیه بر کارکنانی توانمند با هدف تامین خواسته های مشتریان و جلب اعتماد و رضایت ذینفعان در سریع ترین و آسان ترین روش ممکن در ارائه انواع خدمات نوین ،با کیفیت و گسترده بانکی در عرضه جهانی پیشگام باشد.”
ماموریت این بانک نیز بدین صورت است:
ارزش آفرینی از طریق ارائه انواع خدمات مالی با کیفیت به مشتریان حقیقی و حقوقی در سطح جهانی با بهره گرفتن از فن آوری های نوین.
پیشگامی در صنعت بانکداری کشور با اتکا به کارکنان خلاق و سازنده
ارائه مشاوره به مشتریان برای نیل به فرصت ها و کمک به برنامه ریزی مالی آنها
ایجاد بازده بالا و بلند مدت برای بانک و ذینفعان
ارائه خدمات مالی ویژه کارآفرینی در جهت توسعه اقتصادی کشور
تلاش در جهت اعتلای جامعه و ایفای مسئولیت های اجتماعی
مهمترین راهبرد های بانک پاسارگاد توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص های عملکرد اعلام متو
ازن تهیه شده است. در چهار محور مالی،مشتری،فرایند داخلی و رشد و یادگیری کارکنان اهدافی به شرح جدول ۴-۱ دنبال خواهد شد.
جدول ۴-۱: اهداف بانک پاسارگاد در چهارچوب BSC
منظر | اهداف استراتژیک |
مالی | رشد بهره بانک |
مشتری |