شاخص برازش اضافی
IFI
۹۶/۰
۹۰/۰ <
۹
شاخص برازندگی
GFI
۹۱/۰
۹۰/۰ <
همانگونه که از جدول(۴-۳) مشخص است مدل تحقیق دارای نسبت های برازش مناسبی در اکثر معیارهای برازش مدل می باشد که این امر بیانگر برازش مطلوب مدل در حالت کلی می باشد.
شاخص کای دو : که نشان دهنده میزان آماره کای دو برای مدل است. در واقع این شاخص اختلاف بین مدل و داده ها را نشان می دهد و معیاری برای بد بودن مدل است. لذا هرقدر که میزان آن کمتر باشد، حاکی از اختلاف کمتر بین ماتریس واریانس-کوواریانس نمونه اتخاذ شده و ماتریس واریانس-کوواریانس حاصل از مدل اتخاذ شده بوده و بد بودن مدل را نشان میدهد. البته لازم به ذکر است که میزان این شاخص تحت تأثیر تعداد نمونه اتخاذ شده قرار می گیرد. در واقع چنانچه حجم نمونه بیشتر از ۲۰۰ بشود، این شاخص تمایل زیادی به افزایش دارد. لذا تحلیل برازندگی مدل با این شاخص، معمولاً در نمونه های بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ قابل اتکا است. همچنین بهتر است که این شاخص، با در نظر گرفتن درجه آزادی تفسیر شود(Schumacker & Lomax, 2004) در این تحقیق میزان این شاخص برابر با …….است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
درجه آزاد(df): این شاخص درجه آزادی مدل را نشان م یدهد و نباید کوچکتر از صفر باشد درجه آزادی مدل این تحقیق برابر با ۱۵ است (Schumacker & Lomax, 2004)
نسبت کای دو بر درجه آزادی ( ): یکی از بهترین شاخص های بررسی نیکویی برازش مدل، بررسی نسبت آماره کای دو بر درجه آزادی که است. البته حد استانداردی برای مناسب بودن میزان این شاخص
وجود ندارد. اما بسیاری از اندیشمندان بر این عقیده اند که این شاخص باید کمتر از ۳ باشد. در نهایت حد مناسب بودن باید با تشخیص محقق و بر اساس نوع تحقیق صورت گیرد (Schumacker & Lomax, 2004) در این تحقیق میزان این نسبت برابر با ۲٫۳۳ می باشد.
شاخص :P-Value این شاخص نیز معیاری دیگر برای سنجش مناسب بودن مدل است. اما در مورد میزان قابل قبول بودن این شاخص، اجماع نظری وجود ندارد. برخی از اندیشمندان حوزه آماری معتقدند که میزان آن باید کمتر از ۰٫۰۵ باشد در حالی که برخی بر بیشتر بودن این میزان تأکید دارند(Schumacker & Lomax, 2004 ) مقدار این شاخص برای مدل این تحقیق برابر با ۰٫۰۰۰۰ است.
شاخص میانگین مجذور خطاهای مدل (RMSEA)این شاخص براساس خطاهای مدل ساخته شده و همانند شاخص کای دو، معیاری برای بد بودن مدل است. برخی از اندیشمندان بر این عقید هاند که این شاخص باید کمتر از ۰٫۰۵ باشد، همچنین برخی دیگر، میزان کمتر از ۰٫۰۹ را مناسب می دانند
میزان این شاخص برای مدل تحقیق برابر با ۰٫۰۸۵ است.
شاخص :Normed Fit Index (NFI) این شاخص نیز یکی دیگر از شاخ صها برای سنجش میزان
خوب بودن مدل به دست آمده با توجه به داد هها است. چنانچه میزان این شاخص بالاتر از ۰٫۹ باشد، حاکی از مناسب بودن مدل استخراجی است(Schumacker & Lomax, 2004).میزان شاخص برای مدل به دست آمده برابر با ۰٫۹۶ می باشد.
تعیین عوامل موثر در ایجاد طنین برند در دانشگاه:
به منظور درک بهتر وضعیت طنین برند و عوامل موثر بر آن که د مدل ذکر شده است در این بخش آزمون فرضی به صورت زیر و براساس فرضیات تحقیقی تنظیم گردید و با بهره گرفتن از آزمون t با مقدار ۳ test value = اقدام به برسسی فرضیات گردید. عدد ۳ باتوجه به اینکه میانه نمرات در طیف لیکرت می باشد، انتخاب شده است.در صورت کوچکتر بودن مقدار سطح معناداری از ۰۵/۰، فرض رد می شود و فرض جایگزین مبنی بر وجود تفاوت معنادار میان میانگین نمونه مورد بررسی با میانگین ۳ بریا جامعه تائید می شود. نتایج حاصل از آزمون t- تک نمونه ای برای هی یک از ابعاد مدل در جدول(۴-۶) به ترتیب برای هر دانشگاه مشاهده می کنید.
دانشگاه امیر کبیر
میانگین متغیر مشاهده شده در نمونه، تفوت معناداری با میانگین جامعه (۳) ندارد.
میانگین متغیر مشاهده شده در نمونه، تفوت معناداری با میانگین جامعه (۳) دار
: نتیجه آزمون میانگین برای تعیین عوامل مؤثر در ایجاد طنین برند در دانشگاه امیرکبیر
One-Sample Test
Test Value = 3
t
df
Sig. (2-tailed)
Mean Difference
۹۵% Confidence Interval of the Difference
Lower
Upper