-
-
- با توجه به فرضیه دوم پژوهش ما که بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی و انگیزه خرید مشتریان آنلاین رابطه معنی دار وجود داشت می توان پیشنهاد نمود برای ایجاد انگیزه در مشتریان برای انجام خرید آنلاین قیمت محصولات را بر اساس ترجیحات مشتری شخصی سازی نماییم.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
- با توجه به فرضیه های تحقیق که انعطاف پذیری قیمت تشویقی بر رفتار و انگیزه خرید مشتریان آنلاین تاثیر معناداری داشت می توان پیشنهاد نمود که بر اساس افزایش خرید در هر واحد محصول تخفیف بیشتری برای مشتریان در نظر گرفته شود.
۵-۳-۲- پیشنهادات پژوهشی
- در این تحقیق دو عامل فقط بر روی رفتار خرید آنلاین تست شده است. محققان می توانند به
بررسی دیگر عوامل موثر بر رفتار خرید آنلاین با تحقیقات گسترده بپردازند.
- با گسترش این مطالعه به کشورهای دیگر، ما می توانیم به نتایج بهتر و درک دقیقتر در مورد رفتار خرید آنلاین مردم بپردازیم.
- برای دقیق تر شدن آمارهای به دست آمده، می توان از ابزارهای دیگر جمع آوری اطلاعات همچون مصاحبه استفاده کرد.
- در راستای موضوع پژوهش تحقیقات کمی در شرکت های سنتی انجام شده است. با در نظر گرفتن میزان فاصله شرکت های اینترنتی با شرکت های سنتی و در نتیجه با تعیین چگونگی بهره برداری از شرکت های سنتی در آینده نزدیک می توان موضوع پژوهشی جدیدی تدوین نمود.
۵-۴- محدودیت های تحقیق
هر تحقیقی با توجه به شرایطی که تحت آن انجام می گیرد، سختی ها، کمبودها، موانع ومحدودیت هایی برای خود دارد که در ابتدای امر باعث کاهش سرعت روند کار و در درجه دوم باعث نقص نتایج و یا اطلاعات بدست آمده می شود، بخصوص اگر تحقیق ها از نوع تحقیقات دانشجویی باشند.تحقیق موجود نیز با توجه به شرایط زمانی و مکانی و همچنین منابع و اطلاعات موجود، از این امر مستثنی نیست. در انجام این تحقیق، در چند قسمت دچار مشکل و محدودیت شدیم که به نحو ذیل ارائه می شود:
- همانطور که قبلا بحث شد، بسیاری از عوامل بر رفتار خرید آنلاین موثر است. اما در این مطالعه به دلیل محدودیت های زمانی ما تمامی عوامل موثر بر رفتار خرید آنلاین را مورد بررسی قرار نداده ایم.
- از آنجا که استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزار جمع آوری داده ها بود، برخی از پاسخ دهندگان ممکن است به سوالات دقیقا با توجه به آنچه فکر می کنند و رفتار می کنند، پاسخ ندهند.
- در این تحقیق به دلیل زمان و هزینه محدود، عوامل مؤثر بر خرید آنلاین بر رفتار مصرف کنندگان در ایران مورد بررسی قرار گرفت. واضح است که کشورهای دیگر دارای افراد با ویژگی های مختلف و رفتار متفاوت هستند. سپس نتایج این مطالعه ممکن است فقدان تعمیم به کشورهای دیگر باشد.
سایر محدودیتها عبارتند از:
- محدود بودن پاسخگویان برای پاسخدهی فقط از طریق اینترنت.
- استفاده صرف از پرسشنامه، به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات.
- محدودیت زمانی جهت جمع آوری سریع پرسشنامه های تکمیل شده.
- کمبود پیشینه مناسب در زمینه این موضوع در منابع داخلی.
فهرست منابع
الهی ش، حسن زاده ح.۱۳۸۸٫ «بررسی رابطه تجارت الکترونیکی و رفتار خرید مشتری». فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، ۴: صص ۱۵۵-۱۴۵٫
حسینی خ.۱۳۹۰٫تجارت الکترونیکی و اقتصاد. ماهنامه سازمان مدیریت صنعتی نیشابور شماره ۶٢.
خسرو پور م. ۱۳۸۲٫ دانش تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و تجارت سیار. ماهنامه تدبیر، شماره ٢٢.
سعید نیا ح.ر، بنی اسدی م. ۱۳۸۹٫ «الگوی رفتار مشتری در خرید اینترنتی » ماهنامه تدبیر، شماره ٢٠.
لطیفی م، مومن کاشانی ع. ۱۳۸۹٫٫ « بررسی نقش تجربه در خرید اینترنتی و دانش مشتری نسبت به کاربری اطلاعات و مکانیزم های ایجاد امنیت». فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۱۳، ص ۱۴۲٫
Alan Smith D. 2006. Exploring Service Marketing Aspects of E- Personalization and its impact on online consumer, Robert Morris University, Pittsburgh, PA, USA. Article Behaviour services marketing Quarterly, 27: 2, 89.
Bichler M. 2002. Flexible pricing in Business to Business ecommerce, IBM System journal (0018 – ۸۶۷۰), volume 41, no: 2.
Carl Shapiro, Hal R. Varian. 1999. Information Rules; A Strategy Guide To Network Economy. HBS Press, United State of America.
Chen L D, M.L Gillenson, and D.L Sherrel. 2002. Enticing Online Consumers: Information and Management. 39 (8), 705 – ۷۱۹٫
Chris A. 2006. The Long Tail; How Endless Choice is Creating Unlimited Demand, Mackays of Chatham Plc. Chatham kent, Britain.
Dave C.H. 2004. E – Business and E- Commerce Management 2nd Edition. Marketing insights Limited, printed by Ashford colour press Ltd. Gasport.
Ephraim T, David K, Dennis V, Jae L. 2004. Electronic Commerce; A Managerial perspective. Pearson Prentice Hall, United State Of America.
Ephraim T, David K, Dennis V, Jae L, 2006. Electronic Commerce; A Managerial perspective, Pearson Prentice Hall, United State Of America.
Ephraim Turban, David King. Dennis Viehland, Jae Lee, (2008), Electronic Commerce; A Managerial perspective, Pearson Prentice Hall, United State Of America.
Jarvenpaa, S.L, P.A. Todd. 1996-1997. Consumer Reactions to Electronics Shopping on the World Wide Web. International Journal of Electronic commerce. 1 (2), 59 – ۸۸٫٫
Jessie Vee Coles ,1978, The Consumer – Buyer And The Market, Ayer Published SBN 405111681, 9780405111686.
Kannan. P.K. and Kopalle. P.K. 2001. “Dynamic Pricing on the internet: Importance and Implication for Consumer behavior” International Journal of Electronic Commerce, Spring, Vol. 5. No. 3 pp. 63-83
Lichtenstein DR, Bearden WO. 1989. Contextual influences on perceptions of Merchant-Supplied Reference Prices. Journal of Consumer Research, 16(1), 55-66.
Micheal J. Thomas. 1989 .Gower Marketing hand book, 3rd edition, Gower Publishing Ltd, 1995.
Paul P. Maglio. 2000. When Buying On Line Does Price Really Matter, IBM Almaden Research Center, USA.