روحیه ارائه خدمت
شبکه سازی فرد
دانش فنی
اصول مذاکره و اصول حرفهای
مهارتهای ارتباطی و فردی بیشتری
تحصیلات متعارف
توانمندیهای مشتریمدار
مدیریت استرس
زبان بدن
جذب سرمایه انسانی
نحوه و متد مشخص جذب
تناسب شغل و شاغل
فرایند حرفهای جذب نیرو
جذب منطبق با شایستگیها
ایجاد الگوی شایستگی سازمانی
در فرایند ارتباط میان کارمندان با مشتری برای حصول نتیجه مطلوب لازم است به تک تک فانکشن های مدیریت منابعانسانی توجه شود. یکی از مهمترین این کارکردها جذب نیروی در ارتباط با مشتری است. تحقیقات روانشناسی کار ثابت کردهاست که برخی تیپ های شخصیتی برای برخی شغل ها مناسب ترند. در مورد فروش مشخصاتی مانند برونگرایی رفتاری، هوش هیجانی بالا و قدرت اقناع منجر به برقراری ارتباط موثرتری بین کارمند و مشتری شده و بانک را در حصول به نتایج مورد نظر یاری میکند. همچنین برای قرار گرفتن در موقعیتهای پرتماس و برقراری رابطه تعاملی با مشتری لازم است که فرد مهارتهای ارتباطی و رفتاری ویژهای را کسب نموده باشد. مهارتهایی مانند مذاکره مثبت، مدیریت تعارض و استرس در کنار دانش بانکداری میتواند به فرد کمک کند تا در فرایند ارتباط با مشتریان بهتر و موثرتر عمل نماید. همچنین لازم است که در فرایند جذب پرسنل، تغییراتی اعمال شود. برنامهریزی نیرویانسانی و توسعه شایستگیهای هر شغل و ایجاد قابلیت ارزیابی هر فرد از منظر مشخصات و مهارتهای فردی نیز میتواند به ورود نیروهای شایستهتر به سازمان کمک نماید.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فرایند های اصلی: توسعه
مجموعه فعالیتهایی که برای بهبود شرایط نیروی کار فعلی یک مجموعه صورت میگیرد. تحت عنوان توسعه شناخته میشود. مهمترین آیتم شناسایی شده در فرایند توسعه، آموزش افراد است.
یکی از افراد مورد مصاحبه در مورد لزوم آموزش افراد در ارتباط با مشتری میگوید” در کشورهای توسعه یافته نفر ساعت آموزش حین کار بیش از آموزش اکادمیک است. آموزش مقوله مهمی است. در مورد مشتری مداری و برقراری ارتباط باید وفاداری ایجاد کند و مشتری را مشعوف کنند یعنی از راضی هم بالاتر باشد تا تبلیغات کند برای سازمان. شعف و شور و رضایتمندی برای سازمان کارساز است. آموزشهای ابتدایی برای ارتباط سالم و صحیح اجتماعی. آموزش درست صحبت کردن. ادبیات صحیح لباس و آرایش مناسب رعایت مباحث فرهنگی مباحث قومیت ها که بنیادی هستند. آموزش تواناییهای IT که با تکنولوژی و رسانه امروز درست استفاده کند. اصول و فنون مذاکره و مدیریت رفتار سازمانی. یادگیری زبان انگلیسی لازمه محیط بزرگتر است. “
بخش زیادی از صحبتهای مصاحبهشوندگان به مجموعه آموزشهای مورد نیاز نیروهای در ارتباط با مشتری بر میگردد که در زیر ارائه شدهاست.