با توجه به جدول۴-۳۳، مشاهده میشود که ۳۵ نفر از افراد نمونه در افراد منتخب، نظر خود را در مورد تاثیر راهکار برندسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی بیان داشتهاند. میانگین این متغیر (۶/۴) نشان میدهد که این میزان بالاتر از متوسط بودهاست. انحراف استاندارد این متغیر ۴۳/۰ و خطای میانگین ۰۷/۰ است.
در بیان آماری فرض صفر و فرض مقابل بیان شده را می توان به صورت زیر نوشت.
که در رابطه فوق میانگین پاسخ افراد نمونه در ارتباط با تاثیر راهکار برندسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی است.
نتایج حاصل از آزمونT تک گروهی در جدول زیر ارائه شده است.
جدول ۴-۳۴ نتایج آزمون t تک گروهی برای فرضیه فرعی چهارم فرضیه سوم تحقیق
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نام متغیر | میزان T | درجه آزادی | Pمقدار- | رد یا عدم رد فرض صفر(H0) |
تاثیر راهکار برندسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی | ۴۶/۱۸ | ۳۴ | ۰۰/۰ | رد فرض صفر |
نتیجه آزمون t تک گروهی، که جهت بررسی میزان معنیداری میانگین بدستآمده در جدول ۴-۳۴ارائه شده است، نتایج نشان میدهد که این میزان معنیدار است و نمیتواند حاصل شانس یا تصادف قلمداد شود. میزان t بدستآمده ۴۶/۱۸ با درجه آزادی ۳۴ ودر سطح معنی داری ۰۵/۰، با توجه به اینکه p-مقدار آزمون کمتر از ۰۵/۰، (۰۰/۰) شده است، فرض صفر رد می شود. بنابراین با نتیجه حاصلشده میتوان گفت که از دیدگاه افراد نمونه راهکار برندسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی تاثیرگذار است.
۴-۳-۳-۶ بررسی فرضیه فرعی پنجم فرضیه سوم
فرضیه فرعی پنجم فرضیه سوم تحقیق بشرح زیر می باشد:
“ راهکار ساخت کوره و رنگ در ایران بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی تاثیرگذار است.“
در جدول زیر آمار توصیفی نتایج حاصل از نظرسنجی در مورد فرضیه فوق مشاهده می شود.
جدول۴- ۳۵ آمار توصیفی نتایج حاصل از نظر سنجی از افراد در مورد فرضیه فرعی پنجم فرضیه سوم
متغیر | کاملا مخالفم | مخالفم | تاحدی | موافقم | کاملا موافقم | کل | |
تاثیر راهکار ساخت کوره و رنگ در ایران بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی | فراوانی | ۴ | ۲ | ۱۳ | ۱۵ |