۵-۲-۲) بحث و نتایج آمار استنباطی
-
- با توجه با زمینه های تحلیلی ارائه شده در این تحقیق میتوان دریافت که تعارض نقش بر رضایت شغلی تاثیرمثبتی دارد. در تبیین این پدیده می توان گفت متغیر تعارض نقش به طور مستقیم به میزان ۵۶/۰ بر رضایت شغلی تاثیر مثبت و معناداری دارد. و معنای آن این است که ۳۱درصد ازتغییرات رضایت شغلی به وسیله تعارض نقش پیش بینی و توضیح داده می شود. این نتایج با تحقیقات سیدعامری (۱۳۸۸)،مهرابی زاده و طالب زاده(۱۳۹۰)، فوئن و چوی ( ۲۰۱۲) و ویلاریس و کولهو(۲۰۰۱) انجام گرفت نیز همخوانی داشته است.
-
- با توجه با زمینه های تحلیلی ارائه شده در این تحقیق می توان دریافت که ابهام نقش بر رضایت شغلی تاثیرمثبتی دارد. در تبیین این پدیده می توان گفت متغیر ابهام نقش به طور مستقیم به میزان ۶۵/۰ بر رضایت شغلی تاثیر مثبت و معناداری دارد. و معنای آن این است که ۴۲ درصد ازتغییرات رضایت شغلی به وسیله تعارض نقش پیش بینی و توضیح داده می شود. . این نتایج با تحقیقات مهرابی زاده و طالب زاده(۱۳۹۰)،فوئن و چوی ( ۲۰۱۲) و ویلاریس و کولهو(۲۰۰۱) انجام گرفت نیز همخوانی داشته است.
-
- با توجه با زمینه های تحلیلی ارائه شده در این تحقیق می توان دریافت که رضایت شغلی بر تعهد درک شده کارکنان تاثیرمثبتی دارد. در تبیین این پدیده می توان گفت متغیر رضایت شغلی به طور مستقیم به میزان ۷۵/۰ بر تعهد درک شده کارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد. و معنای آن این است که ۵۶ درصد ازتغییرات تعهد درک شده کارکنان به وسیله رضایت شغلی پیش بینی و توضیح داده می شود. . این نتایج با تحقیقات عسگری و علیپور (۱۳۹۱)، ساعت چیان و همکاران(۱۳۹۰)، فوئن و چوی (۲۰۱۲) و ویلاریس و کولهو(۲۰۰۱) انجام گرفت نیز همخوانی داشته است.
-
- با توجه با زمینه های تحلیلی ارائه شده در این تحقیق می توان دریافت که تعهد درک شده کارکنان بر رضایت مشتری تاثیرمثبتی دارد. در تبیین این پدیده می توان گفت متغیر تعهد درک شده کارکنان به طور مستقیم به میزان ۵۵/۰ بر رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. و معنای آن این است که ۳۰ درصد ازتغییرات رضایت مشتری به وسیله تعهد درک شده کارکنان پیش بینی و توضیح داده می شود. . این نتایج با تحقیقات فوئن و چوی ( ۲۰۱۲ )و ویلاریس و کولهو( ۲۰۰۱ ) انجام گرفت نیز همخوانی داشته است.
۵-۳) پیشنهادات کاربردی بر مبنای یافته های تحقیق
برمبنای نتایج حاصل از تحقیق پیشنهادات زیر برای بهبود وضعیت شرکت های بیمه شهرستان رشت ارائه می گردد:
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
- نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین ابهام نقش و رضایت شغلی رابطه مثبت وجود دارد. اما شفافیت روش انجام کار دارای کمترین امتیاز امیانگین بوده است. بنابراین شرکتهای بیمه باید روش های مشخصی را برای انجام کار درنظر بگیرند تاازآن طریق بتوانند رضایت شغلی را افزایش دهند.
دولت در مقام ناظر، بیمه گران را ملزم به افشای اطلاعات جامع، مناسب، مرتبط و به موقع برای ارائه به بیمه گذاران و فعالان بازار می کند. بطوری که نگرشی شفاف از فعالیت های کسب وکار ، عملکرد و موقعیت مالی آنها به دست آید.
انتظار می رود با برقراری شفافیت در بازار بیمه ، شناخت ریسک هایی که بیمه گران با آن مواجه هستند میسر شود و روش بازار، که در آن ریسک ها مدیریت می شوند، بهتر شوند.
شرکت های بیمه، حداقل به صورت سالیانه و به طور مناسب اطلاعات کمی و کیفی را به طریقی که برای فعالان بازار قابل دسترسی باشد، افشا می نمایند.
این اطلاعات می تواند شامل: اصول حاکمیت شرکتی ، نظام کنترل ریسک ، موقعیت مالی، عملکرد فنی و حاشیه توانگری مالی باشند.
-
- افشای اطلاعات در مورد موقعیت مالی بیمه گر شامل اطلاعات جزئی کمی و کیفی مناسب در مورد تعیین ذخایر فنی است.
-
- افشای اطلاعات مربوط به موقعیت های مالی بیمه گر، شامل اطلاعات جزئی کمی و کیفی مناسب در مورد کفایت سرمایه می باشد.
-
- افشای اطلاعات مربوط به موقعیت مالی شرکت بیمه گر شامل اطلاعات جزئی کمی و کیفی مناسب در مورد ابزارهای مالی و سایر سرمایه گذاری ها به صورت طبقه بندی شده است.
-
- اطلاعات افشا شده در مورد سرمایه گذاری شامل موارد زیر است:
-
- سیاست ها و فرآیندها
-
- ارزشها، مفروضات و روشها با هدف گزارش دهی مالی و توانگری مالی و همچنین تفسیر اختلافات مالی مورد استفاده قرار گرفته است.
-
- اطلاعات، مربوط به سطح حساسیت برای متغیرهای بازار در ارتباط با مقدارهای فاش شده می باشد.
-
- افشای اطلاعات در مورد موقعیت مالی شرکت بیمه شامل اطلاعات جزئی کمی وکیفی مناسب در مورد مدیریت ریسک تجاری می باشد که شامل مدیریت دارایی- بدهی به طور کلی و در جائیکه مناسب باشد در یک سطح بخش بندی شده است.
-
- افشای اطلاعات شامل اطلاعات جزئی کمی و کیفی مناسب بر عملکرد مالی به صورت کلی و یا به صورت عملکرد مالی بخش بندی شده می باشد.
-
- فشای اطلاعات در مورد موقعیت مالی شرکت بیمه شامل اطلاعات جزئی کمی و کیفی مناسب در تمام موارد منطقی قابل پیش بینی و مرتبط با حدنگهداری ریسکهای هم و مدیریت آنها می باشد.
-
- افشای اطلاعات شامل عناصر و ویژگی های کلیدی از چارچوب حاکمیت شرکتی بیمه گر وکنترل های مدیریتی شامل این که چطور این موارد به اجرا در آمده اند، می باشد.
-
- نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین تعارض نقش و رضایت شغلی رابطه مثبت وجود دارد.اما سازه انجام کار به شکل متفاوت(تنوع کاری) دارای کمترین امتیاز میانگین بوده است. سازمانهای موفق می توانند از طریق ایجاد تنوع در نیروی کار و به وجود آوردن محیط سازمانی ای که در آن افرادی از بازارهای گوناگون جذب می شوند، منتفع شوند.
-
- حمایت مدیریت ارشد را کسب نمایید: به سراغ مدیران سازمان خود بروید و آنها را نسبت به برنامه مدیریت تنوع سازی متقاعد کنید. نمونه های کاری و اجتماعی برای یک ابتکار تنوع سازی را ذکر نمایید. در صورت لزوم، آموزشهای آگاهی دهنده ارائه کنید تا تعهد تصمیم سازان کلیدی را افزایش دهید.
-
- منابع مالی و انسانی را بسیج کنید: زمان و پول مورد نیاز را دست کم نگیرید. بینش بلند مدت داشته باشید برخی برنامه ها طی سال ها توسعه می یابد نه چند ماه. در مراحل نخست، افرادی را مشخص کنید که می توانند به عنوان عوامل ایجاد تغییر و تحول، به انجام ابتکارات مد نظر شما کمک کنند.
-
- اهدافی مناسب را تعیین کنید: مشخص نمایید، برنامه باید دقیقاً به چه اهدافی دست یابد. ممکن است بخواهید از مشاوره، هم اندیشی، معیارسنجی یا ارزیابی تحقیقات برای کمک به تحقق اهدافتان استفاده نمایید. اهداف باید مشخص، قابل سنجش و در دسترس باشند، مانند:
الف: افزایش نسبت زنان در نیروی کار به بالاتر از ۵۰ درصد.
ب: قادر ساختن والدین برای مرخصی گرفتن و مراقبت از فرزندان بیمارشان.
ج: گسترش حوزه جغرافیایی برای استخدام افراد.
-
- سطوح فعلی مدیریت تنوع سازی در سازمانتان را مشخص کنید: یک برنامه ارزیابی را برای سنجش سطوح فعلی مدیریت تنوع سازی تدوین و اجرا کنید.
- شواهد کمی و کیفی را بررسی و بر افراد، فرآیندها و استراتژی ها تمرکز کنید. ببینید که: