۰۷/۰
۲۷/۰-
۰۰۰/۰
همان طور که در جدول فوق ملاحظه می شود، در مؤلفه “شرایط و الزامات فردی” سه گویه مورد پرسش قرار گرفته است. در گویه اول (میزان آشنایی افراد با این روش) t محاسبه شده و برابر با ۰۴/۴- است که با درجه آزادی ۷۰ و در سطح ۰۱/۰ = α، بزرگتر از مقدار بحرانی t (96/1) میباشد، بنابراین فرض صفر رد می شود. اما با رجوع به میانگین ها مشاهده می شود که میانگین تجربی از میانگین نظری پایین تر است. بنابراین می توان اذعان داشت که از نظر مدیران مدارس شهر رباط کریم، این گویه از حد متوسط پایین تر بوده و وضعیت مثبت و مناسبی را نشان نمی دهد، چرا که نشان می دهد در این سازمان افراد با روش مربی گری آشنایی چندانی ندارند. اما در گویه های دوم و سوم (علاقه مندی به آموزش دیدن به شیوه مربی گری و تعهد و مسئولیتپذیری) چون میزان t در هر دو گویه در سطح معناداری ۰۵/۰ = α، کمتر از مقدار بحرانی t (96/1) است. فرض صفر تأیید می گردد. اما با رجوع به میانگین ها مشاهده می شود که میانگین تجربی از میانگین نظری پایین تر است، بنابراین می توان اذعان داشت که از نظر مدیران مدارس شهر رباط کریم، این گویه ها از حد متوسط پایین تر بوده و وضعیت مثبت و مناسبی را نشان نمی دهد، از این رو می توان گفت این گویه ها در سطح نسبتاً مطلوب و مناسبی قرار دارند.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
اما با تأکید بر میزان t کل بدست آمده (۷۰/۳-)، می توان اذعان داشت که تفاوت معناداری در سطح ۰۱/۰= α بین میانگین تجربی با میانگین نظری وجود دارد. از این رو، با رجوع به میانگین ها و با تأکید بر اینکه میزان میانگین تجربی از میانگین نظری پایین تر است، عنوان می شود که از نظر مدیران مدارس شهر رباط کریم “شرایط و الزامات فردی” در این سازمان پایین تر از حد متوسط قرار دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که “بعد فردی” شرایط و الزامات مربی گری در مدارس شهر رباط کریم در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
ب: شرایط و ویژگی های مربی:
جدول ۹-۴: بررسی “شرایط و الزامات مربی” بکارگیری مربی گری در مدارس شهر رباط کریم
گویه
میانگین
انحراف معیار
خطای استاندارد میانگین
میزان t
تفاوت میانگینها
سطح معنیداری
در سازمان شما تا چه میزان افرادی با توانایی و مهارت های ارتباطی سطح بالا برای آموزش دادن مربی گری وجود دارد؟
۸۹/۲
۹۱/۰
۱۰/۰
۰۳/۱-
۱۱/۰-
۳۰/۰
در سازمان شما تا جه میزان مربیانی وجود دارند که علاقه مند هستند تا به شیوه مربی گری به دیگران آموزش دهند؟
۷۹/۲
۷۷/۰
۰۹/۰
۳۰/۲-
۲۱/۰-
۰۲/۰-
در سازمان شما تا چه میزان افرادی وجود دارند که دارای دانش و تخصص لازم برای آموزش دادن و هدایت دیگران به شیوه مربیگری هستند؟
۷۶/۲
۸۳/۰
۰۹/۰
۴۱/۲-