تقاضای بالقوه زیاد
نیازهای نسبتا همگون و مشابه مشتریان
مشتریان احتمالا محصول جدید را خیلی سریع می پذیرند لذا فرایند پخش آن کوتاه است
مشخصات محصول :
تکنولوژی محصول قابل ثبت است یا تقلید آن دشوار است
آثار شبکه ای قابل توجه ، با افزایش تعداد مشتریان ارزش محصول نیز افزایش می یابد
تامین قطعات یا مواد دشوار است ، منابع تامین محدود است
فرایند تولید پیچیده است ، تغییر و سرمایه گذاری سنگینی لازم است
مشخصات رقیب :
تعداد رقبا محدود است
بیشتر رقبا منابع و شایستگی های محدودی دارند ، منابع ایجاد تمایز محدود است
مشخصات شرکت :
مهارت های های مهندسی محصول بالاست ، میتواند به سرعت محصول را تغییر دهد و برای بخش های مختلف بازار خانواده محصول را گسترش دهد
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
منابع و مهارت های بازاریابی بالاست ، می تواند طرح های بازاریابی مختلف برای بخش های مختلف طراحی کند ، میتواند وضعیت تقاضای اولیه را به سرعت به تقاضای آگاهانه تغییر دهد
منابع سازمانی و مالی کافی برای ایجاد ظرفیت ، زودتر از افزایش تقاضای بازار ، در اختیار دارد
طرح بازاریابی :
اطلاع رسانی گسترده در خصوص محصول جدید و تحریک و ترغیب مردم به خرید آن
تبلیغات سنگین به منظور افزایش آگاهی مشتران موجود در بازار انبوه ، استفاده گسترده از رسانه های جمعی
تلاش های گسترده کارکنان فروش به منظور جلب مشتریان بالقوه جدید ، استفاده احتمالی از عوامل انگیزشی برای افزایش فروش محصو جدید
جاذبه های تبلیغی و فروش که ب منافع کلی محصول جدید تاکید می کنند
عملیات پیشبرد و فروش گسترده جهت معرفی محصول جدید و ترغیب مردم به آزمایش آن (نمونه گیری ، اعطای کوپن های تخفیف، تخفیف های مقداری)
اقدامی نسبتا سریع جهت توسعه محصولات (توسعه خانواده محصول ، عرضه محصول در بسته بندی هایی به اندازه های مختلف) به منظور جذب بخش های مختلف
هرچه ساده تر کردن آزمایش محصول جدید برای آن مشتریان ، با این فرض که آن ها را آزامیش خواهند کرد ، آن ها را خواهند پسندید ، نسبت به آن وفادار می شوند و خرید آن را تکرار می کنند.
اجرای سیاست هایی چون آزمایش رایگان محصول جدید ، امکان استرداد آن ، ارائه ضمانت نامه ها به منظور کاهش ریسک همراه محصول جدید برای مشتری
قیمت گذاری رقابتی با هدف نفوذ در بازار یا کار را با وضع قیمت های بالا آغاز کردن اما به تدریج انواع جدیدی با قیمت های پایین تر عرضه کردن به منظور مقابله با قبا
شرایط اعتباری گسترده و رقابتی برای افزایش میزان خریدهای اولیه
استفاده گسترده از ابزارهای پیشبرد تجاری با هدف توزیع گسترده محصول جدید
ارائه خدمات مهندسی نصب و آموزش برای افزایش سازگاری محصول جدید با نیازهای فعلی مشتریان به منظور کاهش هزینه های تعویض
نفوذ در بازار خاص
هدف اصلی :
حداکثر کردن تعداد افرادی که محصول جدید عرضه شده به بخش هدف را آزمایش می کنند و میپذیرند
حفظ جایگاه سهم بازار برتر در بخش هدف
مشخصات بازار :
تقاضای بالقوه زیاد
بازار پراکنده ، کاربردهای متعدد و مختلف و منافع مختلف
احتمالا مشتریان محصول جدید را خیلی سریع می پذیرند لذا فرایند پذیرش آن کوتاه است
مشخصات محصول :
تکنولوژی محصول را نمیتوان با حقوق ثبت اختراع خیلی حمایت کرد ، لذا به آسانی می شود آن را تقلید کرد یا تغییر داد
آثار شبکه ای محدود است یا اصلا وجود ندارد
تامین قطعات یا مواد ساده است ، منابع تامین فراوان است
فرایند تولید نسبتا ساده است ، تغییر یا سرمایه گذاری اضافی کمی لازم است
روی حفظ جایگاه برتر خود در یک یا چند بخش محدود تمرکز میکند و از پرداختن بیش از حد به گسترش خانواده های محصول جدید و طراحی طرح های بازاریابی مختلف یا توسعه سریع مالی صرف نظر می کند
مشخصات رقیب :
تعداد رقبا زیاد است
برخی رقبای بالقوه منابع و شایستگی های زیادی در اختیار دارند ، منابع ایجاد تمایز فراوان اند
مشخصات شرکت :
منابع و مهارت های مهندسی محصول محدود است